O stea pin ceruri de Mihai Eminescu


O stea pin ceruri
de Mihai Eminescu
                        O stea pin ceruri o văd că trece

                        Şi eu un nume i-am pus din zbor,

                        Numele unei inime rece,

                        Fără fior.



                        Ea nevăzută acum se stinge,

                        Nimeni în zboru-i n-o-a urmărit;

                        Numai un ochi singur umed o plânge

                        Căci o-a iubit.



                        Ştiţi de ce stelei i-am dat un nume,

                        Numele unui suflet răcit,

                        Ce-acuma palid, uitat de lume,

                        A-mbătrânit?



                        Pentru că ochiul ce lăcrimează

                        După-acea steauă care s-a stins

                        Este-al meu suflet ce meditează,

                        E-ochiul meu plâns.