Iubind în taină… de Mihai Eminescu


Iubind în taină…
de Mihai Eminescu
                        Iubind în taină am păstrat tăcere,

                        Gândind că astfel o să-ţi placa ţie,

                        Căci în priviri citeam o veşnicie

                        De-ucigătoare visuri de plăcere.



                        Dar nu mai pot. A dorului tărie

                        Cuvinte dă duioaselor mistere;

                        Vreau să mă-nec de dulcea-nvăpăiere

                        A celui suflet ce pe al meu ştie.



                        Nu vezi că gura-mi arsă e de sete

                        Şi-n ochii mei se vede-n friguri chinu-mi,

                        Copila mea cu lungi şi blonde plete?



                        Cu o suflare răcoreşti suspinu-mi,

                        C-un zâmbet faci gândirea-mi să se-mbete.

                        Fă un sfârşit durerii, vină la sânu-mi.