Balada lui Pintea


Balada lui Pintea

                        Pintea-n munte să suie,

                        Mândră curte zugrăvea,

                        Cu cătane-o d-îngrădea,

                        Cu frunze-o acoperea.

                        Numai Pintea ş-o strigat:

                        – Dintre voi de s-a afla,

                        De s-a afla careva

                        Să meargă la Baia Mare

                        După pită, după sare,

                        După vin din cel mai tare

                        Ce beau domnii la gustare.



                        Nimeni nu s-o mai aflat,

                        Numai a Pintii fârtat;

                        Numai el că şi-o strigat:

                        – Mere-oi, Pinteo, mere-oi eu,

                        De mi-ai da tu murgul tău,

                        Murguţul tău cel de vânt,

                        Cu coama până-n pământ;

                        De mi-i spune moartea ta,

                        Moartea ta din ce ţi-a sta?



                        – Moartea Pintii-i atâta-ră:

                        Trei grăunţă de secară,

                        Trei de grâu de primăvară,

                        La Pintea la subsuoară;

                        Trei grăunţe de grâu sfânt

                        Ş-un plumbuţ mândru de-argint,

                        La Pintea fără de rând.



                        El în Baia când o-ntrat,

                        Toţi băieşii l-o-ntrebat:

                        – Spune-ne moartea Pintii!

                        – Moartea Pintii nu oi spune

                        De mi-ai da oricât în lume.

                        – Spune-ne moartea Pintii,

                        Pă tine te-om omorî!

                        – Moartea Pintii-i atâta-ră:

                        Trei grăunţe de grâu sfânt

                        Ş-un plumbuţ mândru de-argint,

                        La Pintea fără de rând.



                        – Nici acela nu-i viteaz

                        Care dă sfat la fârtaţi.

                        Şi eu unul mi l-am dat

                        Şi capu mi l-am mâncat.