Azi e zi întâi de mai de Mihai Eminescu


Azi e zi întâi de mai
de Mihai Eminescu
                        Azi e zi întâi de mai,

                        Azi e ziua de Armindeni:

                        Eu te cat, drăguţa mea,

                        Eu te caut pretutindeni.



                        Eu te cer de la izvor,

                        De la codrul cel de brazi,

                        De la vântul ce lovi

                        Bălsămind al meu obraz.



                        Întreb munţii cei înalţi,

                        De la râuri eu te cer:

                        De-au văzut cumva ascuns

                        Al vieţii-mi giuvaer.



                        Cu-al tău zâmbet răsfăţat

                        Şi cu dulcile cusururi,

                        Te-am iubit, copil drăguţ,

                        Te-oi iubi de-acum şi pururi.



                        Te iubesc fără de-mputări,

                        Fără urmă de căire –

                        Dară, vai, nu te găsesc

                        Nicăire, nicăire.